lördag 1 december 2012

Jag ser det snöar...

Och jag tycker att det är OTROLIGT fint MEN när man vaknar och ser att det vräker ner snö. Och man vet det var mycket snö att skotta när man la sig, ja då vill man helst av allt bara dra täcker över huvudet och vänta på våren.

Men Alicen och jag kom upp och ut, först så tog vi morgonprommisen, bra uppvärmning liksom. Sen var det bara att ta tag i snöskyffeln å börja skotta. Ramp och trapp gick ju utan några större bekymmer. Men sen när man kommer fram till stora entren och snön når enda upp till knäna, ja då var det inte lika kul längre. Sträckte ryggen på nå konstigt vis också, så nu känns det mycket mysko på högersida, gör ont tillåme när jag bara sitter.

Min bil som både va begravd och inplogad i en snövall (såg så ut iaf) skulle jatg plocka fram igårkväll kom jag på, ett litet tips till sånna som mej (utan hjärna) backa aldrig med öppen dörr om snövallen brevid när en bit upp på bilen, det blev som en plogeffekt på det där, snön vräkte in å låg vid pedalerna istället. Körde iväg och höll på att köra in i snövallen innan jag ens kommit ner till "vägen".....

Har hunnit med att skotta 2gånger idag, sista gången var det mycket lätt, bara det som kommit under dagen och så en sandning på det, så nu kan de varken klaga på djupsnö eller halka när de kommer i finskorna till julbordet. Det enda de kan klaga på är väl att få grus i skorna, vissa ställen kom det mer en grushög än en lätt grusning bara, jävla svårt det där med att få en jämn grusning...

Tvättat fönster ( insida,såklart när det är minus), satt upp gardiner och adventsprylarna. Så MYSIGT så..

Eftersom jag missade julkalendern imorse, skotta för fullan då jag, så ska jag se på den ikväll, min plan för kvällen, Greveholm, bästa julkalendern jag sett när den va förra gången, så hoppas på lika bra iår.... I juletider blir ALLA barn igen ;)

Inga kommentarer: