fredag 30 november 2012

Rätt från början

Idag körde vi en RIKTIG frukost med havregrynsgröt,lingonsylt och kanel och till det en stor kopp med TE....

Sen jädrar skotta vi snö så det stod havregrynsgröt i enda upp halsen, men några stjärnor såg jag iaf inte idag. Grindarna som skulle varit urtagna för längesen, kan Angelica tycka, var inte urtagna. Så me lite ilska och en hel del muskler eller tvätrom kanske, så fick jag ur dem och bärde iväg dem till förrådet. Det är INTE jag som ska plocka i och ur grindarna, och plocka fram dem på våren verkar inte va nå problem, men ta bort dem sen verkars ju jädrigt svårt. Och jag är ingen superman med hulken muskler, så de där grindarna var jädrigt tunga för mej, plus att de var typ lika höga som jag e lång ;)

Städat nere i stora salen me, JULBORD på lördag och då måste det vara tippelitopp.... Massa jordnötter låg det på golvet, antingen har Piff å Puff varit i farten eller så har "VUXNAGUBBAR" haft "kastajordnötterimunnen" tävling och de missade nötterna fick ligga kvar, för VISST kommer väl mamma och plockar upp efter oss nu också??? Skulle jag ringa varjegång det inte är städat hade jag fått suttit i telefon mest hela tiden.

Alicen och jag har haft en riktig utedag, med ett litet avbrott då när frukosten skulle plockas in.... från klockan 9 till 12 har vi skuttat runt i snön och haft oss!!!



Inga kommentarer: