torsdag 29 november 2012

Helg

SÅ nu har vi tagit helg, SKÖNT, jag gnäller som ett as men jag är så jävlarns trött hela tiden. Ska börja käka D-vitamin, ska va bra skit har jag hört och läst, om man är trött som en 90-åring så blir man pigg som en 5-åring efter att ha knaprat piller ett tag.

MEN jag som har massa semester dagar kvar, har tagit mitt förnuft till fånga och tagit JULLOV, 2 veckor med start 24 december, låter inte det bra så vet inte jag, bara ta dagarna sådär som de kommer, SOVA ordentligt och bara va. Kan behövas för en 90-åring som mej.

Jag hatar att va sjuk, men det är nästan bättre att va sjuk än såhär trött och inte veta vad det beror på eller vet och vet, mest kanske att man inte orkar inse det, jag vill ju va den där supermänniskan som finns för ALLA, men ibland så måste man bara finnas för sig SJÄLV också. Känns som jag har haft den här diskussionen med mig själv förr, på nåt vis så glömmer jag oftast bort just den biten.

Idag va jag uppe tidigt, skulle skotta innan snön frös till is, för igår var det blötsnö som föll och idag skulle det bli minus. Gör aldrig det, bara gå upp å gå ut, man blir jädrigt svag kan jag lova. Helst när man kommer till den delen dör plogarn vart å lagt en fin packad snökant, jag höll på att svimma, på riktigt så fick lägga mej och göra snöänglar ett tag, fast mer en lealös ängel utan vingar. Alicen var så snäll och slickade mej i ansiktet när jag låg där och hela världen snurra och stjärnorna kom. Då gick jag faktiskt IN, man har väl vart me förr ;) tog ett glas vatten och två sportknäcke, va svårt det är att tugga när man är sådär trött, man mår liksom illa och känner sig redan supermätt. Så det var bara att tvinga ner de där två mackorna å sen kunde vi gå ut och fortsätta.

Grejen är att det är SNÖ igen nu och det snöar fortfarande, men det får ligga till imorrn, tänkte att jag skulle ta det nu när jag kom hem från jobbet. Men det är FINsnö som flyger i luften nu, så den är nog ganska lättskottad imorrn.

Inga kommentarer: