söndag 25 november 2012

Eldning

Visst blev det eldning, inte bara en LITEN brasa heller, lillebror och Sandra fixade till en brasa som skulle kunnat fått så fin glöd att hela Valö kunnat komma å grilla korv där sen. Det blev aldrig nån glöd, elden är släckt och skjulet ska rivas....

Jag fick för mej att baka på kvällen, men vem fan har anis hemma bara sådär? Mamma trodde jag, men icke, där fanns mest kanel i massor och kummin, va har man kummin till? Det får jag allt fråga mamma. Skickade därför ett sms till moster, men fick inget svar, hon hade antagligen inte heller nån anis hemma. Så det får bli inhandling av anis imorrn och bakning då istället. Sirapslimpor, minnen av morfar det, alltid han som bakade sirapslimpor hemma hos dom.

Crosstrainat har jag hunnit med också, jävlarnas va jag stod å plågade mig själv på den där jäveln, plankan missade jag eller missade, jag hoppade den för det var knappt så jag kunde gå när jag gick av crosstrainern.

Badat Alicen också, den kliande odågan, men håret har börjat växa ut nu ju, så lika bra att ta badningen så fort hon kliar till det minsta lilla. När jag ändå höll på så tog jag Mozart me, så nu e min gris och mammsen å pappsens gris julfina eller iaf helgfina, för enda till jul lär inte finigheten sitta i.

Har gjutit en så fin stjärna med i betong, skrivit lite på den igår också, men har inte orkat klicka ett kort på den. Fan va lat jag blivit.

Sketa ont i nacken me, sådär så det liksom går ner i armen så den domnar bort. Bajs grejer, åka till doktorn å bli sjukskriven i ett år eller två kanske, skrota kroppen å köpa en ny? kan också va en variant.

Inga kommentarer: