måndag 15 oktober 2012

Kallt

Fysatan, hade en liten ide om att inte knäppa på värmen innan 1 november, igår tänkte jag om, var SUPERkallt när jag kom hem. MEN då hade tydligen dosan, som jag först fick leta som en idiot efter, gett UPP. Så jag fick helt enkelt nästan frysa ihjäl istället. För knäppa på EL elementen fanns ju inte på kartan för "snål verner". Så först la Alicen och jag oss på hennes madrass framför TVn, då var det ju ganska varmt, den vovven har värme å ge. Men sen när hon gick å jag la mej i sängen, det var då jag höll på att frysa ihjäl också.

På morgonen så var det nästan skönt att gå upp, slippa ligga där som en boll och ändå frysa satan. Försökte få igång den där jädra dosan me, trodde ett tag att jag måste va lite av en teknisk idiot, det går liksom bara att trycka på en knapp och det är ON knappen, böt batterier och knäppte av huvudströmmen, kolla säkringar å så SLOG jag lite på värmepumpen också, ett sista desperatförsök som inte gick hem.

Men sen nu på em/kvällen hjälpte bästa lillebror mej, så NU har jag värme förhoppningsvis. "lånade" batterier från en av doserna nere och då funkade det, man måste helt enkelt ha några superbatterier, funka inte med vanliga hederliga lågpris batterier som jag hade hemma. Och jag som är så bra på lågpris ;)

Cyklat 2km och höll på att dö, korna blev tillåme rädda för mig när jag kom å trampa förbi, antagligen för att jag flåsa som en gris för farten var inget att hurra för direkt. Varför är det så jädrans jobbigt att cykla, jag är död varjegång jag varit ute på en liten tur, men testar alltid igen, för det kan ju hända att jag blivit en riktig cykelKUNG. Bromsen låg på och däcken SÖG sig fast i vägen....

Alicen och jag var ute och gick i regnet idag, jag gillar regn och Alicen gillar regn, MEN måste köpa nya regnbyxor, de  jag har är totalt värdelösa, när man kommer in och inser att man är mer blöt på "innebyxorna" än utebyxorna är det ju nått som inte riktigt stämmer....



Inga kommentarer: