fredag 22 juni 2012

Midsommar

Innan jag åkte hem från jobbet igår fick jag med mig 3 lådor JORDGUBBAR, svenska fina gubbar från öland ;) Så nu jävlar är det bara att äta. Känslan sen när man satte sig i bilen och visste att man var LEDIG i 4 HELA dagar, så jädrans skön så det känns som en miljonvinst ;)

Ingen träkatt på bron när jag kom hem, var lite nervös över de där katterna som lämnas lite överallt nu ;) Men i Österby så kör de med dörrskyltar, vettefan om de hänger upp dem på dörren om man inte är hemma.

Mina grannar är otroligt underhållande, eftersom jag jobbade sent inatt så tog jag mej lite sovmorgon, klockan 9 drog jag upp persiennen, med fönstret öppet så hörde jag att det "gick i gruset", satte mej i sängen igen, för att se mig nyvaken är som att få en näradödenupplevelse. Då är det en av grannarna som kommer och rastar vovven hos mig, BARA för att grannen är så himlarnas nyfiken och inte kan vänta med att se vad de ställt upp till midsommarfirandet. Hade han kommit upp och hjälpt till igår så hade han inte behövt vara dum och nyfiken imorse.

Vilket Härligt väder då, man blir ju helt galet glad. Alicen orkade inte gå superlångt i värmen, men är det kalashelg så ska man väl skita i å va nyttig ;) Plockat blommor, en till pappsen å mammsen å en ner till farmor å farfars grav. Hittade bara 6 sorter, kommer alltså inte drömma om prinsen inatt eller var det igårnatt man skulle lagt dem under kudden?

HA nu en RIKTIGT trevlig MIDSOMMAR och resten av sommarn me för den delen, det är NU den börjar!!!




Dansen går på alla bryggorna
till dragspel och fiol.
Jakten går på alla myggorna
som trivs här vid vårt bord.
Plockar blommor på en sommaräng
till den jag håller av.
Potatis,gräslök och matjesill
och snaps, för den som vill.

Midsommarafton
Midsommarafton
Ja då är sommaren som bäst
Vi roar oss med dragspel,
dans och sång.
Midsommarafton
Midsommarafton
Ja då är livet som en fest
och dansar gör vi hela natten lång.

Du har bundit dej en vacker krans
av blommar och av blad.
Och som Rönnerdal uti en dans
Ja lika fri är jag.
En pojke möter flickans leende
Han frågar: Får jag lov?
Alla andra tittar roat på
dom vet, och dom förstår.

Midsommarafton... 

Inga kommentarer: