lördag 23 juni 2012

Tokigt



Sitter "på" Blocket och kollar efter en kattunge, hittar ingen kattunge, börjar istället kolla på HUNDAR, åhh så fina,söta,gulliga vovvar som ägaren helt plötsligt kommit på att den inte "har tid för", det är hemskt vad mycket sådana hundar det finns. Och oftast så är det ju de där LITE starkare raserna som folket INTE har tid med, de där hundarna som man kanske innan man skaffar dem MÅSTE ha förstått att de KRÄVER en hel jävla massa tid.


 Alla hundar kräver tid men vissa mer än andra, så är det ju. Hundar är ju inte riktigt som katter, inte sådär självständiga, som själva går ut och fixar käket eller bara kan släppas ut för att rasta sig själva i grannens rabatt. Katter kräver lite mer än så, MEN ändå betydligt mer självständiga än hundar.


Men skulle jag skaffa mig en STARK hund, så skulle jag ju vilja haft den enda sen den var valp, det är ju då man "formar" till den till den hunden man vill ha. För alla är ju inte "hundpsykologer" och kan omvända hundar hur som. I annonserna står det ju bara positiva saker, men egentligen så har ju säkerligen den där hunden inte fått "rätt" uppfostran från starten och då tror jag att det är väldigt svårt för en vanlig dödlig opsykologisk hundvän att få nån riktig ordning på den. Så hur mycket JAG än vill ta hand om alla de där fina,gulliga vovvarna som jag tycker så synd om, så inser jag ju att jag inte kan. Och det kanske är det man skulle vilja att de där som köpte dem som valpar skulle ha insett.


Det behöver ju inte alls va så heller, de kan ju va så att TIDEN helt plötsligt blev så mycket tajtare, det kan ju hända att FAMILJEFÖRHÅLLANDENA blev superdramatiskt omkullkastade......Men oftast är det i korsningar mellan amstaff/dobberman/rottweiler som de där problemen uppstår.


Så istället för att impulshandla upp alla "sorgsnaannonser" så klickar jag in mej på Katrin Z:s blogg, läser rubriken:" Extra pris på mirakelHUNDAR", blir superintresserad för att sen se att det står mirakelNUDLAR ;),  lite halvt hundskadad människa tror jag visst att jag är.

Inga kommentarer: