fredag 25 maj 2012

Sommar sommar sommar

Igår var det simning för Alice, på årets första supervarma dag, åkte lite tidigare in för att handla före, man måste ju passa på när man åker till STAN ;)

På IKEA gick det ju galant att hitta skugga, där finns ju ett STORT parkeringshus, men på plantagen parkeringen så var det fan SOL överallt. Eftersom jag hade pappas bil och inte min, så fick jag sätta fast Alice i kopplet i bilen och ha bakluckan öppen, jag vågade INTE ha den stängd, det var ju typ 30 grader i bilen när man körde, hur varmt skulle det inte bli då när den stod stilla. SPRANG in på plantagen, tog vad jag skulle ha, hamna i en kort kö som tur va och sen ut igen för att se att INGEN tagit henne, min största skräck de där få minutrarna jag var där inne.

Sen å simma, Alicen har varit låg de senaste dagarna, hon saknar nog sin bäste vän. Så det gick väldigt trögt för henne att simma. Jag trodde hon skulle hoppa i fortare än kvickt när det var så varmt men hon var mer på HUGGET att komma upp.

Hennes ögon har börjat rinna, frågade efter ögondroppar, men det var pollen så ska köra med koksaltlösning, så skulle det nog försvinna. Stackarn, det mesta skiten hamnar på henne MEN hon är glad ändå hon.

Sen å hämta Alicia på dagis, möttes av en GLAD tjej som gav moster kram, FININGEN. Hem å käka lite, för sen skulle Alicia cykla och jag gå till Jotte och Sandra. 4km enkel, inte illa av en 2,5åring tycker jag. Hon var superduktig. Sen kom vi på att vi skulle ha glass, men klockan var mycket och benen trötta så vi kom bara 1km, sen fick cykeln parkeras bakom en EN och sen fick Alicia åka på mosters axlar hem, det är sånna gånger man uppskattar den där sidan med mycket tålamod och vilja av stål ;)

GLASS blev det ändå, har man en moster som handlar hem glass så att det alltid finns hemma, MINST 2 paket så är det ingen fara. Jotte och Sandra kom också och Camilla och morfar. Riktigt mysigt kvällsfika :)

Idag har jag klippt gräset, jävla gräs på att växa. klippte sten också, tror inte klipparn gilla det någe vidare, men det är sånt man får ta om man har mej som "förare".

Jobba snart och sen imorrn natt, sen är jag LEDIG till på onsdag!!! Jippi. Hade ÄNTLIGEN fått mina semester dagar, så nu jävlar kan jag va LEDIG i sommar. Första året med RIKTIG semester, halleluja!! Annars har jag jobbat satan för att kunna va ledig å sparat..... Men NU ska jag känna på livet som betald semester firare ;)

Inga kommentarer: