måndag 19 mars 2012

En liten tanke

En liten tanke jag hade när jag var påväg till jobbet idag, oplogat och jävligt var det. Spårigt och halt så man kunde inte köra fortare än en snigel kryper. MEN iaf då kom jag att tänka på att kunde man inte få välja om man vill betala vägskatt eller inte? Jag tror nog att jag ska ta och gå ur den där vägskatten. Om vi tar lite LOKALT först så ser ju vägarna ut som skit här i kommunen och inte blir de bättre när man närmar sig Uppsala heller. Plogningen av denna "autoban" här centrum av kommunen, Valö, är ju helt värdelös, tror man tänker lite såhär va, vi VÄNTAR med att åka ut och ploga för det kan ju smälta bort innan kvällen. Med resultatet att det känns som man är ute och rejsar på en tvättbräda när man åker hem på kvällen, för det hann inte smälta, ne det blev ju minusgrader istället. Sen kan vi ta lite mer Sverige runt förrutom sthlm då som jag aldrig besöker, de FLESTA vägarna runt om i detta land är dåliga, så jag antar att alla mina vägskattepengar går till sthlms vägar, så NU kan jag lova här att jag aldrig åker till sthlm, okej, då kanske jag också kan gå ur vägskatten?

Man kan ju gå ur svenska kyrkan bara sådär OCH ändå ha möjligheten att traska in i en kyrka när som, det enda som är lite dumt är väl att de inte hjälper en när man är död? Kanske inte behöver så mycket hjälp då heller.

När jag ändå håller på att gå ur saker så kan jag väl gå ur Kungahuset också, jag avsäger mej här rätten att gå och skryta om kungen, men då vill jag ju också se det i min deklaration också.

Inga kommentarer: