måndag 19 mars 2012

Äntligen måndag!!

Inte alla som håller med mig där kanske, men va kan vara bättre än måndag när man jobbat fre,lör,sön och ska jobba måndag för att sen ta lite helg två dagar? Och inte vilka jobbtider som helst heller, 40 timmar får man ihop på de här helgerna, det räcker gott och väl för att Angelica ska gå in i ett mindre lyckorus när måndagen väl kommer. Inte blir det ju bättre av att jag absolut INTE kan sova när jag väl jobbat klart på nätterna.

Lördagnatt kom jag hem runt 5 somnade inte förrens klockan 7 och sen hade jag tydligen sovit klart klockan 10. Igår slutade jag runt 3 kom hem halv 4 något och somnade kanske runt 5, vaknade klockan 9. Sömnrubbningar så det står härliga till, ser ut som ett mindre vrak, vet inte om jag kan skylla sömnen på det men man kan ju försöka ;)

Vaknade imorse och vad möts man av när man tittar ut? SNÖ, vafan, det accepteras inte när jag ska va ledig, då ska det vara sol och minst 10 grader varmt, kaffe på trappan och nå riktigt skön filt.

Började veckan med havregrynsgröt, det är inte så jädra gott om man får tänka till, det finns alltid något som är godare. När man sen har i alldeles för mycket vatten så gröten mer blir en liten sörjig soppa så smakar det skit, inte ens kanelen kan rädda det hela då. Annars så är det ju kanelen och lingonsylten som gör havregrynsgröten värd att äta, nästan så man kan lura sig själv att det är mannagrynsgröt.

Nepp, nu ska jag ta mina hundar eller om bara Alicen vill ut, så får det blir. Ska lära mig att "lägga spår", få se om Alicen är sugen på den leken :)

Inga kommentarer: