lördag 18 februari 2012

Lördagen

Började lördagen med att sova ALLDELES för länge, sen var det snöskottning som stod på "att göra listan", mitt i snöskottningen så går billarmet igång, in å hämta larmdosan, larma av, MEN vilken tror nu att larmet sluta tjuta, nepp, biljävel sa jag å stog å knappra lite på dosan ett tag. Slår man inte av larmet så slutar det ju efter nån minut. MEN nu var ju bilen öppen så då kan man ju undra varför larmet gick igång engångtill, den här gången hoppa jag in i den stulna bilen och startade, då SLUTADE den tjuta. Vem behöver väckarklocka en lördagmorgon när man har mej som granne? ;)

Sen hem till mamma å pappa för att ta Alice på promenad, ÄNTLIGEN hade mitt kontokortspappersunderskriften kommit, så vi tog svängen förbi gula lådan. Mötte jägare och jakthundar. Alice skötte sig finfint enda tills vi mötte mannen med den gul/röda jackan, då började det skällas, likadant är det när vi träffar mannens far. VAD har vovven emot dem? Kan inte förstå, men hon blir inte GLAD när hon ser dem utan måste visa sig TUFF.

Sen gick vi skogen hem, oplogad å massor med snö. Min teori om att det skulle vara lättare att gå när man gjort upp spår... nja jag tror inte på den längre, tycker man mest halkar omkring i dem då.

Nattjobb väntar senare, helt okej, jag skulle nog klara av att jobba natt ALLTID, ständig natt ständigt pigg Angelica? Mycket möjligt hehe


Inga kommentarer: