tisdag 8 november 2011

Kraven

Läste den HÄR krönikan och den va så BRA om man nu kan sätta sig in i hur hon mådde. Kan man inte det och tycker att hon verkar va en svag människa, ja då lider man inte av alla de där kraven som vissa ställer på sig själva.

Man skulle va den där personen som istället kan prata OM sig som om man vore bäst i hela världen, man gör aldrig fel och man gör alltid mer än alla andra. Trots att det egentligen inte är så.

Men när man inte har den talangen, så gäller det att arbeta sig upp till den positionen. Man gör mer än vad som krävs av en och man är ändå inte nöjd med resultatet.

Ibland skulle jag vilja va lite mer som den första personen, MEN jag kommer aldrig bli den, jag avskyr dem nämligen. Och förstår mej aldrig på dem, dessutom har jag träffat på alldeles för många.

Jag är den sistnämnda, det är lätt att hamna i krönikörens liv då. Man har dåligt samvete för lilla minsta, man har för höga krav och man kan alltid göra allting LITE bättre.

Inga kommentarer: