onsdag 9 november 2011

Barn ska va barn

Kollade på nyheterna, där de tog upp mobbing/hot på BARNS facebook. Min åsikt är ju att barn inte borde va medlemar på facebook ens. Förstår inte varför föräldrar låter sina barn sitta vid datorn så mycket som de gör nuförtiden.

Om man är vuxen och får ett kedjebrev där det står att min pappa dör om 20 minuter om jag inte skickar vidare, ja då blir jag trött på att folk ens orkar lägga ner energi på att hitta på sånt skit. Men läser en1 0-åring det så är det klart som fan att man blir rädd och skickar vidare. MEN det är ju inte facebooks fel att barnen sitter där, det är väl föräldrarnas ansvar?

Många barn som jag haft på dagis är medlemar där nu, nu går de ju i skolan, men de äldsta är 9-10år. De lägger ut bilder på varann, har 700 vänner och de flesta har så ALLA kan se vad de gör/skriver.

När jag va barn fanns det inte dator eller man hade dem inte hemma. Vi lekte UTE till sent på kvällarna och ville inte gå in när mamma/pappa sa att det var dags. Vi cyklade till kompisar, hade inga mobiltelefoner.

Nu har barnen egen tv,mobil,dator och behöver inte cykla till kompisarna för de kan bara gå ut på facebook å se vad de gör.

TRIST tycker jag, har inga barn, men hade jag så skulle de inte få ha facebook när de var 10 och då hade de aldrig heller behövt va oroliga för hotfulla kedjebrev... DE skulle lulla runt i skogen som en glad,lycklig,fumlig unge precis som deras mamma gjorde när hon var barn.

Inga kommentarer: