tisdag 8 november 2011

Dagens tanke....

När man sitter på jobbet och det ringer i "jobbets telefon", låter så jävla illa, så man skyndar sig att svara. Sen inser man att man skyndat sig för en telefonförsäljare. Man berättar att den han söker inte är hemma och jobbar till sent på natten. TACK då ringer vi IMORGON säger människan i andra änden.

Det går 5 minuter så skär den där ringsignalen ännu engång in i öronen, den här gången låter jag det ringa ett tag, men när människan på andra sidan snöret vägrar ge upp så svarar jag, HEJ ringer från blablabla, människan ringer från samma företag som jag precis pratade med och förklarade att människan han sökte inte va hemma. Artig som man e så drog man hela historien engång till, människan tackar för sig och talar om att hon minnsann ringer IMORRN igen.

Den här gåmgen går det kanske en kvart så ringer det, gissa om jag vill slänga luren i örat på människan när det visar sig att hon är precis från samma företag som de två innan. Men nedå, jag drar historien om rödluvan och vargen istället. Ne jag drog min egen sanna historia om vad som hänt med människan hon söker. Säger själv denna gång att hon ju kan försöka imorgon, TACK det gör jag säger hon.

VA har man för koll, om man lyckas ringa 3  gånger på 15 minuter från samma bolag om samma tråkiga bokjävel och den dom söker inte är hemma, kan dom inte bara göra en liten notis om att på detta nr är ingen hemma? FÅR alla telefonförsäljare samma namn å nr för att sen köra hetsjakt så människan som trakasseras nångång ger upp å köper skiten. DEN här gången så tracka dom ju fel person, jag råkade ju bara vara på jobbet med den egentliga trackades telefon i huset.

Idag har telefonen varit stendöd och jag har ändå varit här sen 11, va hände me alla dem som skulle ringa imorgon??

Inga kommentarer: