torsdag 6 oktober 2011

Alice min Alice

Var lite dagisfröken på dagen, sen hem å hämtaa hundarna för att åka till Rättvik.

I Tierp så började Alice gnälla å pipa. Låååååång väg kvar så hon fick snällt gilla läget.

Kom upp till Rättvik runt tre, fyra. Drack lite kaffe och käka lite smörgås. Sen tog vi en promenad ner till Campingen.

Påväg hem tänkte jag att Alice kunde få springa lös på en gräsplan nere vid Siljan. Sprang på stranden ett tag å var ut i vattnet några gånger. Sen kom vi längre ut å då började en brygga på kanten. Alice sprang fram till kanten engång, sa åt henne och då kom hon tillbaks. Andra gången så hann hon inte stanna utan DÖK med huvudet före ner i vattnet. Det var väldigt längesen jag var så rädd, skrek, hon var bara under vattnet några sekunder, men pga hennes ben å skit så är jag väldigt nojig. Dessutom blåste det jättemycket och vågorna gick på sjön. Ropade åt henne att simma in till kanten, fick tag i halsbandet och kunde dra henne upp på bryggan. Antingen va jag sjukt stark eller så hjälpte hon till lite att komma upp.

Hann tänka att jag skulle hoppa i själv, va skulle man annars gjort. Hade Wilman me mej me, men som tur e så är ju hon en sg vovve så hon stod bara å tittade på.

När Alice kommit upp å skakat av sig vattnet, så skaka hon också av sig all uppståndelse me. Att gå under bron där bilarna kör tyckte hon va läskigare än att dyka i Siljan ;)

Nu ligger hon här på golvet och sover......

Jag ska bara ta det lugnt, lätt när man har en vovve som hittar på bus hela tiden!!

Inga kommentarer: