fredag 7 oktober 2011

Marknad

Alice fick följa med ner på marknaden idag, BRA träning för min lilla skogsgris

Hon skötte sig jättebra, brydde sig inte alls om andra hundar som ville hälsa och vissa som skällde ner henne.

Hon är mer intresserad av människor som kan klappa henne ;) Finns ingen keligare. Ser jätteledsen ut och ber med sina fina ögon om lite gos ;)

Många var dom som ville klappa och berätta hur FIN hund jag hade, STOLT matte.

Sen finns det ju alltid dom där som ser allmämt skitsura ut för att man har hund. Har inget emot dem som inte gillar hundar. MEN släpp då istället fram oss istället för att blockera vägen så man inte kommer fram. Då gör man ju saken bara värre kan jag tycka.

Alice visa också att hon kvalar in och vinner i klassen, Klantigaste vovven. Sen badningen igår så hade hon ju kommit en bra bit upp i listan. MEN efter att ha krockat med ett par extralysen imorse och sen med en baklucka på eftermiddagen så tror jag hon är en ohotad ETTA. Klantig precis som sin MATTE ;)

Och för att fira den fina utmärkelsen fick hon sej lite marknadsgodis!!

Wilman sköter sig fint hon med, men fick vara hemma från marknaden. Det räcker att gå ner och uppför backarna här vid stugan. NU på kvällen fick jag "dra" henne uppför kändes det som ;)

Inga kommentarer: