måndag 4 april 2011

Tänk va man kan älska en hund

Igår när vi kom hem från promenaden så var Alice helt galen å sprang å hoppa å kuta runt i snön som en tokig elefant, typ den i djungel george. Men så hände ju det som absolut inte får hända den hunden, hon gör en sån jädra vurpa så hela vovven slår i backen. Men hon reste sig upp å det såg inte ut som det hänt nåt, så vi gick in å hon la sej å vila.

Sen när vi gick ut igen efter några timmar så såg jag att hon haltade lite mer än hon brukar men ändå inte sådär jätteilla, så tänkte att det kanske kunde vara att hon var trött.

Sen hjälpte hon till att komma in i bakluckan, något hon aldrig brukar, hon vill bli upplyft. Så då tänkte jag att ne det hade gått bra den där vurpan.

Men sen när jag låg i soffan å hon på golvet brevid, så kom hon inte upp, hon bara hussa på golvet när hon försökte, så jag fick hjälpa henne upp. De värsta tankarna kom ju som en rymdraket in i mitt huvud, så jag låg där på golvet med min älskade Alice å grät litegranna å tänkte att imorrn är det veterinären som hägrar. Men sen när vi skulle ut på sista kissningen då gick hon bra igen å ner för trappen var det inga problem alls.

Men nu inatt så kom hon inte en endagång å kolla mej, hon brukar alltid gå runt den vovven, men inatt låg hon på samma ställe & SOV hela tiden, sen imorse runt 6 kom hon in till mej men hörde att hon hade svårt att komma upp, kom in till mej å så la hon sej å sov igen. Sen när vi skulle ut så gick hon som hon brukar, så jag väntar med vet tills jag varit till simmet imorrn, får se om hon kan simma eller om det blir massage istället. Kanske var så att hon sträckt sig eller nåt, det var väldigt jobbigt att gå igår också i skogen.

Men kom på idag att jag skulle åka till Östhammar å köpa fiskoljekapslar å ge henne, såg på internet igår att de hade, en STORburk, annars brukar det bara finnas små. Men den enda djuraffär som finns i Östhammar hade inte den sorten, så får vänta tills imorrn å köpa i Uppsala, för där vet jag att de har det där märket iaf.

Inga kommentarer: