lördag 30 april 2011

Sista april

Är det idag, skulle sätta klockan på ring igår när jag gick å la mej, för va tvärsäker på att jag annars inte skulle vakna till 8. Vaknade imorse, ett sånt där "jagharförsovitmej" uppvaknande. Kollade klockan å den va bara halv 7, hade ju såklart INTE satt nån telefon på ring, men gjorde det då  & när telefonen sen ringde 10 i 8 så kändes det som jag bara fått sova 10 minuter. Jag va död. MEN det va bara å gå upp det å hissa flaggan, för Kyngen fyller år idag, allmän flaggdag. Snacka om att man börjar bli kung på flaggdagar. Såg ingen granne i rabbatten, annars brukar han finnas där för att se att jag sköter flaggningen korrekt ;) att den inte nuddar marken, snurrar in sig i stången eller att jag e ute försent :P

Jag lyckades få en vimpel till stången me, så nu är det ordning på gården :) Imorrn e d också flaggdag så därför tänker jag inte ta ner flaggan idag/ikväll, vet inte om man får göra så men tycker att jag har en känsla av att det sägs så.

Morgonpromenaden avklarades då runt 8, sen har jag varit ut å joggat, orkade springa MYCKET längre än jag trodde att jag skulle orka. Ut me hundarna på middagspromenaden, en längre å skönare promenad, solen va framme, fåglarna kvittra å vi gick i skogen helt själva :)

Hittade en mp3 på netonnet också, men erbjudandet var bara denna veckan, skit att jag inte visste det för då hade jag ju svängt in där i tisdags. MEN kanske att Stina å ungarna skulle till sthlm imorrn, så då kanske de kan springa in å handla. Annars så skickar jag efter tror jag :)

Inga kommentarer: