lördag 30 april 2011

SOL

Har legat ute på trappan nu, tror inte att solen hann bränna fast nån färg på mej, för lika mycket som jag låg så fladdra jag omkring på gården för att se var Alice var. Jagades inte katten så jagades det Skrållan.

"Fusksolning" var det i torsdags, uppe i Boda solade vi. Kostade 50 spänn för en kvart, skandal var ordet. Det blåste storm inne i solariet så jag kunde knappt andas, man kan tänka sig en riktigt stormigdag å så går man i motvind, luften går liksom inte in i lungorna utan sveper bara förbi. Det tillsammans med att vader och arsle brände så inåthelvete plus att det kändes som ögonbrynen brann. JAG plågade mej kvar hela tiden bara för att jag hela tiden tänkte på hur satansdyrt det var att "självbrinna". När vi solade i Gimo kostade det 20 kr för 1 HALVTIMME plus att jag aldrig brann upp där heller!! Men i Gimo plockade man bort dem för cancerrisken. Men det är ju inte så att man åker dit varje dag å bränner på fläsket, rökare och snusare utsätter ju sin kropp för risken att få cancer varje dag & där finns det ju inget förbud än.

 Å det är väl bra mycket fräschare med lite brun hud än en snusläpp eller ingrodd fimp i jackan??? :P

Inga kommentarer: