måndag 28 mars 2011

Nya skorna invigda

Var till Thun´s idag, skulle gå lös i skohyllorna var det tänkt, eftersom mina fötter är onormala, faller utanför ramen hur fötter ska se ut. Ja då är det inte alltid så lätt att hitta skor som passar, man får oftast ta att det klämmer lite där eller att tårna mosas ihop. Men hittade ett par som passade bättre än bra faktiskt, man får ju lära sig att leva med att fötterna är en mongodel på kroppen. Nu hittade jag skor där allt funkade förrutom mosade tår å DET kan jag leva med.

Hittade även en jacka, en VÅRjacka som det var sjukt längesen jag köpte ny förra gången. Provade, hängde tillbaka, provade igen, lag i korgen, hängde tillbaka för att tillslut lägga i korgen å där fick den ligga tills vi kom till kassan då åkte den ner i påsen med mej hem. En tröja hitta jag me, så VÅRIG å HÄRLIG

Följde med syrran till tandis me, skulle dra ut en tand stackarn, räckte med att jag kom in i dörren så möttes man av den där tandläkarlukten som inte är att leka med, bläää, det var många år sen jag va till tandis å många fler lär det bli. Tandtråd å tandkräm håller trollen borta ;)

Sen när vi kom hem drog vi ut å sprang, 6km, otroligt bra för att vara första för iår. Jag är imponerad av att det gick så bra å skorna va ju superbra.

Inga kommentarer: