lördag 2 februari 2013

Tanken

Tanken var att Alicia och jag skulle äta lunch ute idag, pannkakor och choklad i skogen, tanken var ju mycket mysig. Men när vi sen vakna och det var -9, så tyckte inte Alicia att tanken längre var så bra.

Så vi lät kreativiteten flöda i köket istället och bakade lite, grunden var en enkel sockerkaka men sen tjofsa vi i allt gottigt vi kunde hitta. Hasselnötter och choklad i själva kaka och sen toppade vi med smält choklad och kokos, så mycket choklad att den var tvungen att ätas med sked ;)

Men innan gottisfikat så var det ju dags för lunch, mostern skulle steka pannkakor som jag typ aldrig gör. Men fick till några iaf, pannkakor och glass kan ju aldrig bli fel? Men något större betyg fick jag inte för min insats där ;)

SEN kom föräldrarna och då blev det fika, så vi gjorde ALLT i rätt ordning, ingen behöver alltså bli orolig att jag matar barn med socker istället för alla nyttiga ingredienser som finns i pannkakor och glass ;)

SEN blev det fika igen, men den gången blev det bara kaffe för mej, Sandra och Aron kom gåendes, såg så hurtigt ut att jag fick dåligt samvete och var tvungen att crosstraina lite så jag fick spykänslor ;)

Mello ikväll men innan, en välförtjänt resa till "solarieöarna", årstiden tar död på mej, tar varken droger eller röker, nästintill nykterist, ja men låt mej då förstöra kroppen med lite "fuskbränna"....

1 kommentar:

Camilla sa...

Du är världens bästaste moster!
Och världens bästaste syster!
O du är hur duktig som helst med träning. Du är världens finaste både på insidan och utsidan! Tack för du finns och för att du är du!