söndag 16 december 2012

Söndag

Tung jäddra blötsnö som föll när jag titta ut imorse, MEN jag orkade INTE skotta, jag blundade och låtsades som att det regna, tog bilen och åkte in till Östhammar istället, sinka storasyster i julstädningen och postade julkorten, som jag la på 1tinme efter att sista tömningen för dan varit. Shit the same, kommer de efter jul så får man sig ju en GLAD överraskning att jag INTE glömt iår heller.

Hem och fick mej en HÄRLIG syn när jag kom fram till stora entren, då hade snälla Plogar grannen, plogat framför trappen, så jag behövde bara skotta trapp och ingången nedanför, lilla ingången och rampen, FANTASTISKT snällt. Skotta fram mina ljung också och ångrade mig när jag såg resultatet, hade varit bättre att låta dem varit gömda under snön.

Fick en JÄTTEFIN  julblomma av Jotte och Sandra också, fika med dem och mamma å pappa coh FINISEN Aron såklart.

Bjöd sen mamma och pappa på sallad/pizza, bra uppladdning inför julmaten.

En promenad med Alicen och nu betalat räkningar för december, ibland kan även jag vara lite förutseende, KAN jag handla som en galning på mellandagsrean sen ;)

Imorrn,tisdag,torsdag,fredag,lördag och söndag jobb. Onsdag simma me Alicen i uppsala och fika med storebror. Hitta TIDEN för att slå in julklappar och städa hallen lär jag ju få pussla ihop på nå sätt, plus att det ska SNÖA och då lär jag ju försöka få till skottning också.

JUL blir det säkert ändå, gäller bara att prioritera lite ;)

2 kommentarer:

Syrran sa...

Istället för en julblomma kan jag hjälpa dig städa hallen om du vill.
KRAMAR

Angelica sa...

Åh tack va snäll du e, men spar krafterna till Julen för då jädrar ska jag köra med dig ;)