torsdag 20 december 2012

Effektiv

Jajjemen, enda dagen i veckan som man är ledig, då var det väl läge för en lite mer strukturerad dag för att hinna med det som ska hinnas med.
??
Började bra med att INTE gå upp när jag borde ha gått upp, så det slutade med en alldeles för lång sovning... Efter lite frukost och morgontjafs, som hårborstning och tandfejjande. Så började jag slå in klapparna, och jädrar va jag tejpade och klippte för att det skulle bli så fint som möjligt, pricken över i:t skulle ju bli snöret och det var nästan så jag slog in mej själv där i snörtrasslet. Sen när det var dags för själva "krusningen" av snöret, ja då drog jag väl på "fel" sida för inte blev det krusigt, mer RAKT än innan. Men efter lite trixande så fick jag nog till det.

Sen var det dags att göra sig snygg, för då var det STORA staden som skulle få sig ett besök. Alicen skulle simma, sista gången för iår, nästa år satsar vi på att vara SIMMANDE utan sjukdomar, helst hela året. Matten skulle fixa de sista julklapparna.

Efter Uppsala så åkte vi till Åby, GOfika med storebror och Anton.. Mysigt värre och hann träffa Stina och Ida me en sväng innan det var dags att åka hem.

Hade ju fått för mej att jag skulle testa det där med att kandera äpplen och eftersom receptet jag hittade var för 10 äpplen, ja men då gör vi ju 10 äpplen. Supersnygga och hätligt JULIGA, men kanske en aning för många.

Så halv 10 ikväll studsa jag upp på crosstrainern, hade sett framemot att få lyssna på lite bra musik medans jag stod där, men Mp3:an måste ju va slut, batteriet dog efter 17 minuter. Så blev några minuter utan musik och endast flåset från en trött elefant. Plankan på det och sen DUSCH..

Nu har jag kollat julkalendern och Morden på Sandhamn på playen... SOVA nu kanske, lite avundsjuk på dem som bara kan lägga sig på kudden och somna på direkten..... Hur man göra så??

Inga kommentarer: