tisdag 25 december 2012

Jul jul strålande jul

Iår bestämde jag mej för att verkligen försöka NJUTA av julen, julen är oftast alldeles för stressig, så mycket som möjligt ska hinnas me på så kort tid som möjligt. Man glömmer oftast bort att bara ta det LUGNT.

Julafton igår, vaknade innan 7 och kollade sen på sista avsnittet av julkalendern, bra julkalender men sista avsnittet var ju riktigt dåligt. Greven var jag rädd för också, snart 30 och rädd för en spattig gubbe i kalendern, jajja så kan det va.

Sen fick Alicen rasta sig själv, medans jag stod på trappen i pyjamasbrallor och väntade på henne. Duktiga vovvingen.

Efter frukost och en trött matte i soffan, så tog vi tag i Julen och begav oss ut på en promenad hem till mamma och pappa. MYS hemma på julafton är aldrig fel, aldrig är det mer jul än hemma hos mamma och pappa.

En liten sväng till Östhammar blev det också, tomteri hos Adam,Linus och Isaac. Åkte sen hem i tomtekläderna och hoppades att ingen polis skulle stoppa självaste tomten på vägen. Parkera lite snyggt vid grannen och sen på med tomtemasken och fibbla me lykta å ljus, inte så lätt att få allt rätt i en bil kan jag lova. Skicka sms till mamma att tomten va på G och sen var det bara att traska hem och tomta där också. Inga rädda barn iår, ett stort framsteg från förra året ;)

Fika och mera mys och sen begav Alicen och jag oss hem igen.

Jo det var en mysig julafton, MEN jag funderar alltid på om man inte skulle ha tagit det lite lugnare och NJUTIT mer av det man så länge planerat för....

Kast med liten tomte, hann vi med på julaftonsmorgon!!

Inga kommentarer: