onsdag 10 oktober 2012

Sävsjö

Igår var jag på en liten utflykt med lillebror, 100 mil i Sverige lyckades vi rulla. Sverige är FINT på hösten, när vi åkte förbi Braehus och vättern så såg det ut precis som ett vykort, fantastiskt vacker var det.

Men målet var Sävsjö, 1 timme från Jönköping, där skulle bästa lillebror byta crossen mot värsta EVON, sjukt imponerad syrra över den bilen.

Sen åkte vi hemåt igen efter bytet, kom då en annan väg som jag aldrig åkt på förr, så det var en himlarns tur att Jotte åkte före mig. Åkte förbi Katrineholm på hemvägen också, en väg jag heller aldrig åkt förr å då har ändå pappa och även jag snirklat oss runt på alla möjliga konstiga vägar och Katrinehol ligger ju ändå ganska nära här.

Och jag, världens virrigaste person lyckades köra med kärra 50 mil utan att köra in i nåt, bara en sån sak ;)

Trötta men glada kom vi sen hem runt 10 på kvällen och jag fick sen skjuss hem i NYA bilen, wohoo en sån skulle man ha, istället för skräpet man själv har står här trasig å eländig. Men när den är lagad så är den min SUPERbil igen, inte lika cool som lillebrors men ändå MIN ;)

Och jag har ju sån tur att jag får låna Jottes SUPER Astra imorrn till jobbet... han är BÄST min lillebror, en sån skulle alla ha i sitt liv!!

Inga kommentarer: