lördag 21 juli 2012

Farthinder

Att folk orkar lägga ner så MYCKET energi på att va irriterade på folk som kör för fort. Sätter upp "varning för lekande barn" skyltar, ställer ut leksaker på vägen och ser allmänt griniga ut när man kör förbi i LAGLIG fart. Grejen är att när man bor såhär, ute på landet/skogen, så vet man var barnen bor och sen vet man var grinskallarna bor. De är grinskallarna UTAN barn som lägger ner energi och pengar på att bråka och låtsas ha barn de är rädda om. Är man dessutom knarkare så är det bara RÄTT om de blir påkörda, sånt folk behöver inte det finnas fler av. NU har jag inte planerat att köra över nån knarkare. Men det som inte grinisarna förstår är att det bara blir ROLIGARE för fortkörarna att köra fortare, det triggar liksom dem.

Man får väl kolla hastigheten innan man köper sig ett hus, är det 70 så kör jag 70. Vet jag att det finns barn, som jag tycker att föräldrarna bör ha uppsikt över så de inte leker på vägen, men ändå kanske har de smitit, så kör jag LUGNT. Herregud, jag är inte DUM i huvudet. Men man får liksom räkna med att bilarna åker i den hastighet som är lagligt.

När min bil gick sönder och den drogs hem, så nog fan var knarkarkärring ute vid vägen å skrek å gorma över att det gick för FORT och att vi skulle sakta ner. DÅ körde vi 30.... herregud va begär dom, att man ska stanna och putta bilen förbi?

Kan hända att nån av de där leksakerna snart är rejält tillplattad......

2 kommentarer:

Camilla sa...

Har bilen gått sönder?
Att inte knarkarjäveln putta på då!
Jävla grinmänniskor. Är det där jag tror att det är? Det som börjar på V?

Angelica sa...

Nej bilen är inte sönder nu. Farthindren hade kommit fram nu ;)