lördag 10 mars 2012

Melodifestivalen

Ikväll är det ju final, därför måste man ju göra sig en liten lista på hur man tror att det kommer att bli i slutänden. Jag jobbar ju då men kanske att man kan få se lite ändå.

Kommer ihåg när jag var liten, då kollade vi alltid på melodifestivalen, det var på den gamla goda tiden när det bara var en FINAL, alltid på sportlovet också tror jag, på lördagen där innan skolan började. Vi åt varmamackor och hade det MYS, fina minnen det.

Kommer också ihåg Eurovision finalen när Carola vann med Fångad av en stormvind, har inte en aning om vilka andra låtar som var med, kommer inte ens ihåg att jag såg Carola. Men kommer ihåg att vi var i Rättvik då, satt i mormor och morfars husvagn och kollade på deras lilla svartvita TV på finalen. Morfar skrek rakt ut när Carola vann men inte av glädje, utan det kom vissa mindre fina ord ur munnen på honom. Kan tro att Carola inte var någon större favorit hos morfar ;)

Men så här tror jag att slutresultatet kommer se ut ikväll.

1."Euphoria" – Loreen
2."Amazing" – Danny
3."Soldiers" – Ulrik Munther
4."Jag reser mig igen" – Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
5."Why Am I Crying?" – Molly Sandén
6. "Mirakel" – Björn Ranelid feat. Sara Li
7."Baby Doll" – Top Cats
8."Shout it Out" – David Lindgren
9."Why Start a Fire?" – Lisa Miskovsky
10."Mystery" – Dead By April

Så här tycker jag att det borde bli!!

1."Why Start a Fire?" – Lisa Miskovsky
2."Soldiers" – Ulrik Munther
3."Euphoria" – Loreen
4.Shout it Out" – David Lindgren
5."Jag reser mig igen" – Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
6."Baby Doll" – Top Cats
7."Amazing" – Danny
8."Why Am I Crying?" – Molly Sandén
9.."Mystery" – Dead By April
10. "Mirakel" – Björn Ranelid feat. Sara Li

Inga kommentarer: