onsdag 15 februari 2012

Snökanon

Eller var det att ta i lite kanske, men en LITEN snökanon var det nog som kom igår och inatt. Alicen och jag tog oss en promenad, i snöfall och blåst, över gärdet där det såklart hade drivit igen så på vissa ställen sjönk man ner rejält i snön. Man kan ju då tänka sig att INGEN jävel får för sig att skotta då, men då känner man ju INTE mej, klart man måste skotta lite, man kanske kan skotta i medvind tänkte jag. Har provat att skotta i motvind, gick sådär kan man säga ;) MEN nu är det skottat och FINT hemma hos oss...... det snöar fortfarande, det blåser fortfarande, man kan tro att jag får skotta imorrn igen ;)

Tog ju SÅKLART med mej kameran när Alice och jag var ute å gick. Kameran dog lite efter ett tag, den palla inte med när jag skulle fippla omkring på inställningarna som en förvirrad ekorre. Men bara den får vila lite så brukar den komma igång igen.

Alice var med och skottade, det går alltid lite trögare när hon är med. Hon vill gärna vara där skyffeln är, kan ju va ganska svårt att både skotta iväg snön och en vovve på 50 kilo samtidigt. Men hon är duktig min Alice, går omkring i sin egna lilla värld men aldrig ifrån mig. När hon sen gått omkring så sätter hon sig vid staketet och kollar in bilar å lastbilar som åker förbi, ibland kommer hon för att få lite gos och sen går hon iväg igen. MATTE är STOLT över sin gris.

NU kaffe med den bästa!!!! Sen lite jobba.....

Min ALICE



Inga kommentarer: