torsdag 16 februari 2012

Promenad

Promenaden är avklarad, frågade Wilman om hon skulle med och svaret blev JA.....

Hon ångrade sig sen när hon såg att matte tänkte ta promenaden ett steg längre, varför gå på plogad väg när man kan gå på oplogad skogsväg???

Hade en ide om att ifall jag gick några dagar irad på den oplogade vägen så hade jag ju efter de dagarna fått upp en fin stig. Alice va helt med på mina planer, hjälpte mig inte med spårningen utan drog sina egna spår på sidan av vägen RÄTT ut i skogen. Men Wilman stretade emot så jag fick dra henne medans jag pulsade vidare för att göra upp mitt spår. Wilma bromsa å jag drog, när hon fattade att jag menade allvar med att fortsätta så LAG hon sig mitt i spåret och vägrade resa sig, men matten är ju LITE vassare så jag drog upp henne, med följden att hon blev sur på både kopplet och Alice som råkade komma ivägen.

När vi sen vände så blev det en jädra fart på Wilma, då skulle hon helt plötsligt va FÖRST och bestämma farten, en fart som matte inte var helt nöjd med, så jag gick om henne, uppskattades INTE, så då SPRANG hon bredvid mej å tuggade i kopplet för att sen vika in precis framför mig. Viljan av att bestämma FINNS det mycket av i den hunden, skoj tycker matten för hon gillar ju att retas ;)

Alicen kom lite efter oss för snön fastnade i hennes tassar och när vi kom ut på vägen igen så hade jag TVÅ hundar liggandes på vägen för att tugga snö ur tassarna.

Två trötta vovvar är inget dåligt bevis på att promenaden tog precis som jag ville!!


Inga kommentarer: