lördag 24 december 2011

Julafton!!

Först tog man sig en REJÄL sovmorgon, kom hem 2 inatt och då skulle ju hyacinterna planteras och tomtarna skulle få komma ut ut garderoben. Så runt 3 åkte pyjamasbrallsen på och jag la mej i sängen å kolla på The proposal på datorn, SUPERbra film, somna efter halva ;)

När jag väl vaknade så kändes huvudet dubbelt så stort mot vad det borde va. Dammsög lite, plockade i mej en treo och sen åkte jag hem till mamma och pappa.

Kolla lite Kalle, käka mat och sen fick jag sms om att Tomten kunde komma till Östhammar. Åkte dit, trots att det var JAG som var TOMTEN så hade jag den där känslan av förväntan, precis som ett barn på julafton ;) Klädde på mig och blev kanske årets snyggaste tomte eller inte. Ingen spegel fanns det heller bara en R som skratta åt mig.....

Var andfådd redan innan jag kommit innanför dörren, kollade in genom fönstret, vinkade lite sådär tomteaktigt och L skrek av skräck, stackars barn och då hade jag ju inte ens kommit innanför dörren. Ett litet kaos kan man uttrycka det, men Tomten är ju SNÄLL och denna tomten var otroligt snäll så barnet blev tillsist ganska modig och tog paketen ( viskade till V att han nog trodde att det var Angelica som var tomten ;), gissa om tomten blev stum då)

Sen var det dags för tomten att ge sig iväg igen, det är helt sjukt va VARMT det kan bli i en såndär mask, jag trodde jag skulle få värmeslag där ett tag, plus att jag hade tre lager med kläder på mig, raggsockor och gummistövlar....

Tomten fick inte gröt MEN en JÄTTEfin blomma och hemmagjort godis, nästan så tomten blev lite sentimental där.....

Sen hem och då var Jotte och Sandra hemma, fick FINA paket och en mysig kväll...

Jag hade lust att gå på midnattsmässan men ingen annan och inte speciellt kul att gå själv, så det fick till att bli tillagning av gubbröra istället...

Inga kommentarer: