måndag 3 oktober 2011

Listan

Jag har idag gjort vad jag skulle göra i lördags ;)

* Dammsugit HELA bostaden

* Torkat golven i HELA bostaden

* Torkat vissa väggar ( en grej som inte stod på attgöralistan)

* Torkat alla skåp i köket (stod inte heller på attgöralistan)

* Torkat alla hyllor å skit i ALLA rum ( varför valde man svarta hyllor,bänkar i vardagsrummet, hinner ju bara torka av dem så är det damm igen, känns det som )

* Tvättat sängkläderna OCH hallmattan ( välbehövligt, två hundar och nu en katt, gör fina avtryck på en matta denna årstiden ;) )

Nu kan man lätt tro att jag är en riktig SKITgris, men så är det inte riktigt alls, men det blir väll damm i alla hus och har man sen hundar eller katter så blir det ännu VÄRRE. Vissa kan säkert ta skiten bättre, tänka att NU är det så att vi har hundar å då får man ta att det är smuts, jag tar att det är smuts,damm,hår. MEN jag mår inte speciellt bra av att ha det så. Och så lång tid tar det inte att dammsuga, 10 minuter kanske, om man inte bor i ett slott. Sen är det ju alltid kul att torka av allt å känna den där doften av RENT.

Torka ju av ytterdörren också å JÄVLARNS va FIN den blev. Va jätteskitig innan, var det när jag flyttade in och har inte brytt mej om att torka av den, fick för mej att den var så sliten där ett tag. MEN idag gick jag lös på den å nu SKINER den VIT :)

NU ska jag ut å tvätta bilen, sen är det duscha som gäller innan jobbet.

Promenad me hundarna har jag också hunnit med, TROTS en lite längre sovmorron, typ halv 9 sov jag till, OTROLIGT skönt!!!

Inga kommentarer: