torsdag 27 oktober 2011

Hundar och städning

Man kan ju tycka att jag är antingen dum i huvudet eller en väldigt skitig människa som inte bryr sig alls när man ser kort som det här:


Jag kan hålla med om att det blir VÄLDIGT grisigt ibland hemma, jag gillar det inte, jag gillar att ha rent å snyggt. MEN har man två hundar med mycket päls, dessutom hundar som älskar vatten och som inte tänker till innan de ligger i nå dike eller vattenhål i skogen. JA då har man gjort sitt val. Antingen så får hunden alltid gå i koppel alltid på asfalt. För då blir de inte så skitiga!!

Eller så får man ta det som det är, man får hundar som far å flyger lite överallt, ner i vatten, ut på plöjda åkrar,  i skogen. Och sen ser ut som man kan tänka sig efteråt.

MEN jag har värsta tipsen för dessa, mycket GLADA pälstroll!!
Man torkar av dem innan de får springa runt i huset, både Alice och Wilman e me på mattes galna ideer nu, men det krävdes lite träning för att få dem torkvilliga.

Man kan stänga av så de inte KAN springa runt i hela huset, hunden mår inte dåligt av att ligga på "tork"

Man får STÄDA MYCKET, om man nu inte klarar av att det ligger lite hår överallt. JAG klarar det inte, så jag tar gärna en svängom med min dammsugare.

Nu på hösten, innan det blir kallt och det bara är blött å geggigt får man torka golven ofta också.

MEN visst kan jag förstå dem som ser "smågrisarna" på promenad å tycker att deras matte också måste va en liten gris som låter dem komma in ;)

Inga kommentarer: