fredag 12 augusti 2011

Dessa jävla facebookstatusar

Jag  har ju väldigt svårt för alla dessa statusar på fejjan där det ska tyckas synd om och gulligullas med ( Varje dag alltså, alla har vi våra sämre dagar, men inte fan kan man ha det jämt)


Den senaste av "kedjebrevstyp" är denna statusen:
Innan du dömer mig!
Ta på dig mina skor och gå samma vägar som jag har gått.
Bearbeta förlusten av människor jag förlorat.
Orka med alla känslor och alla händelser som jag erfarit.
Snubbla på alla stenar som jag har snubblade på
.Res dig upp, och gå precis samma liv som jag gjorde.
Efter allt detta kan du döma mig eller mitt liv..


Jag blir bara trött, så löjligt på nå vis, jag blir irriterad på att folk orkar tyckasyndomsig själv så mycket, ödsla tid på att va olycklig när man kan fokusera på nå roligare, som att käka winegum som exempel!!


Självklart får man vara ledsen,besviken och missnöjd. Men att gå och älta saker som hände för 1-2år sen varje dag gör ingen människa glad. Vissa saker man varit med om kommer följa en hela livet oavsett om man gräver ner sig eller tar sig upp.




 Då tycker JAG iaf att det är ett bättre alternativ att ta sig upp från det jobbiga, svårt är det men det är värt all tid det tar. För när man väl kommer upp till toppen, så skiter man i vad folk tycker å tänker om en. För man vet vad man varit med om och man vet hur stark man är som kom ur det, för en svag människa skulle aldrig ha gjort det. DEN skulle ha stannat kvar där på botten, tyckt synd om sej själv, dömt andras lycka och förblivit pessimister.


Vissa av oss har ramlat ner för berg men ändå orkat resa oss upp och gå vår EGEN väg


MIN åsikt 

Inga kommentarer: