söndag 10 april 2011

Härligt

Igår hade jag en hund, Alice, som inte riktigt förstod att hon lekte med döden. Wilma hade ett "tuggben", ben har aldrig varit Alice grej. Men detta benet var hon otroligt sugen på. Hon va rejält kaxig & morrade å hade sig mot Wilma, inget Wilma brydde sig om. Men sen när Alice käkat upp sitt "grisöra" så skulle hon hugga in på Wilmas ben, något som jag aldrig i min vildaste fantasi skulle komma på. Jag låg å kolla på TV när jag hörde att Wilma sa ifrån rejält, jag flög upp ur soffan, för tänkte att herrejävlar nu ligger Alice risigt till. Men när jag kommer ut i hallen så har det INTE hänt nåt, Wilma hade bara sagt till, men Alice som är lika korkad som en död säl fatta ju inte att det va läge att dra, ne hon fortsätter ju bråka. Så det hela sluta med att hon fick en knut av Wilma, som hon egentligen inte va intresserad av. Knuten försökte hon gömma genom att krafsa över "snörena" på mattan, syndes ju inte alls att det låg nåt där ;) MEN det härliga med detta är ju att ALICE tror att hon är lika stor,kaxig och stark som Wilma, att hon är så "frisk" att hon orkar bråka. Det härliga med WILMA är ju att hon fattar att Alice är yngre och inte fattar så mycket så hon låter henne hålla på att bråka. Ett ben är ju ändå ett ganska viktigt ben i en hunds värld.

TÄNK bara själv om nån skulle komma å rycka en STOR godisklubba ur käften på dej!!


Min lilla valpis har blivit en LIGIST

Vi gick upp i ganska så skapligtid idag, halv 9 tror jag att det blev. Ut på åkern med gummistövlar, Alice for fram som en stridsvagn, tranor,svanar och fiskmåsar yrde som troll i luften. Jag fixa äntligen mina blommor, ljungen är ett minne nere i komposten och penseer och påskliljor sitter i krukorna istället. Har knäppt av ALL värme och firade det med att göra en riktig vädring av hela lgh.

Hittade denna på morgonprommisen, trodde att det var en blåsippa men det är nog något annat!!


Min VÅRplantering


Inga kommentarer: