onsdag 14 november 2012

ONSDAGIDAG

Alicen och jag startade dagen med en LITEN sovmorron, först väcktes matten medans det var svart som natten ute, vovven fick då snällt gå och lägga sig. Men sen klockan 9 så var det dags att gå upp. Jag kunde lätt ha legat hela dan, den sängen är ju för jävla skön....

Men vi tog den lite längre promenaden direkt på morgonen, för Alicen skulle sen bada och då blir hon ju väldans BLÖT. Och går man ut när man är fuktig i pälsen, ja då kan mycket VIKTIGA delar frysa sönder.

Tvättar ju nu med superschampoo, svampdödande medel, supernajs. Som sen ska sitta i 10 minuter innan man ska skölja av, gissa om en Alice ledsnat efter 2 minuter och halva kroppen intvålad, tänk då hur hunden låter efter andra halvan intvålad och stillasittande i badet 10 minuter till. Hunden lät som en ledsen SÄL när det var 7 minuter kvar av väntan.... Men nu är hon så snygg så, nästa vecka tar vi nya tag med tvättandet igen eller om vi har TUR så räcker det med intvålandet nu.

Sen blev det en spontan solning i Öst med Camilla, äckligt varmt så jag trodde jag skulle svimming av där ett tag, men höll ut och kom därifrån levande. Sen följde C med mig hem till skogen och blev bjuden på en mycket DELIKAT middag, halvfabrikat kan vara mycket GOTT ibland ;)

Kollade 2 minuter på Sverige-England matchen också, såg precis när England gjorde mål, så nu kan man säga att man såg den också imorrn på jobbet ;) Skitgrejer, Bonde söker fru ur tablån å allt..... ;)

GLAD gris

UTTRÅKAD gris



Inga kommentarer: