fredag 9 november 2012

Ledig

Ledig fredag och ledig helg, FAN va skönt efter två helger irad med jobb...

Hade klockan på ring 08 men eftersom jag är kungelikung på att snoosa så blev det ju ett antal omkörningar av den där väckningen. Så istället för att ha en timme på mig så vart det 20 minuter. Ingen big deal egentligen, men jag är jädrigt seg på morgonen, frukost,toalettbestyren,frillan,kläderna.... Nu lägger ju inte jag ner nån större energi på varesig frillan eller kläderna, utan det som tar tid är ju frukosten, gillar att sitta å ta det lugnt. Sen det andra stora momentet är ju tänderna, jädrar va jag gnider me borsten över gaddarna å sen tungan som måste få sig en rejäl omgång... Så när jag sen va klar med allt, ja då hade jag ju bara 3 minuter på mig att fixa frillan å klä på mej.... Men jag hann och det jag skulle hinna till var Gimo, där jag skulle möta V och C å ungarna, för en liten tripp till Thuns.

Det är ju en himlarns tur att man kan Valö vägen utan å innan, för den där solen som står superlågt är ju inte att leka med när man har minimal sikt pågrund av för taskig isskrapning och lite dålig ruta. Men jag krocka inte och inte körde jag av vägen heller, när jag sen åkte hem ja då höll jag på att plocka mormors staket och en vägpinne, bara för att en jävla lastbil om man ens kan kalla skrotet det inte höll sin sida, å jag vet att lastbilar måste ta ut svängarna lite, men jag mött STORA lastbilar där förr å inte fan har jag krockat då e.

Tyckte att jag inte plockade i nästan nånting i korgen på thuns, ändå blev jag superfattig när jag gick ut därifrån, välbehövligt var vissa saker men sen finns d ju det där sakerna som man inte alls behöver men som åker ner i korgen bara för att....

Promenad ner till kyrkogårn å tände ljus på farmor å farfars grav, Alicen fick sen springa lös på åkern, det tackade hon för genom att rulla sig i nå äckel, inte bara en gång utan två gånger låg hon där å gosa ner sig...

Hej hopp. nu orkar jag inte mer här inte.....

Inga kommentarer: