fredag 16 november 2012

Felringning

Ibland har det ju hänt att man ringt FEL och då bara lagt på när människan svarat, efteråt så känner man ju att man kanske borde har ursäktat sig lite....

Nyss höll jag på och ringde från jobbet, hade ingen lust att först jobba till klockan ett inatt och sen jobba från 7.30 till 13 och sen 16.30-02.30 imorrn.... kändes som att den lilla helg jag tycktes kunde få, minskades ner alldeles för mycket. Så ringde till en av de andra som jobbar, en unge svarade, jag artigheten själv, just då, presenterade mig och frågade efter om G va hemma, barnet lät som att jag ringt och frågat om knark eller nåt och bara la på. Men inte gav jag upp så lätt, nej här skulle jag göra allt för att slippa gå upp efter noll timmars sömn. Så jag kollade en extra gång på nr, slog det, ungen svarade och den gången lät hon inte rädd eller så, ne denna gången hade hon bytt från rädd till dryg och uppkäftig. SÅ jag tackade för mej och la på. När jag sen ringde upp för 3: gången en halvtimme senare så svarade INGEN, haha, kanske att man skulle ha gett upp efter 1:a försöket....

Så nu vet jag ju inte om jag måste jobba extra timmarna imorrn, jag har ju nollans lust att göra det, men ibland så får man väl snällt ställa upp, som om jag inte gjorde det när jag jobbade 24 timmar i sträck min LEDIGA helg!!

Inga kommentarer: