onsdag 22 augusti 2012

7dagar

Har jobbat eller kommer att ha jobbat 7 dagar på rad om man räknar med idag. Ingenting kan man tycka, men om det blir 10 timmar ibland 15 så blir man ju bra slut i hjärnan när dag 7 närmar sig.

OM man nu inte är en bonde som jobbar 20 timmar om dagen ÅRET runt. Men jag har inte valt att bli bonde nu, även om jag ibland kan tycka att det verkar va ett himla kul liv.

Jag skulle också kunna lägga ner hela min SJÄL i jobbet om jag jobbade HEMMA med det jag gillade allra mest. Skulle jag också palla att jobba dygnet runt året om, kanske inte dygnet runt. Att SOVA är himla viktigt kan jag lova.

Har taskigt samvete över att inte hinna med Alicen, men hon har det bra hemma hos mamma å pappa. Och vi hinner med promenaden varje dag, jobb eller inte. MEN det där gosandet som vi är så bra på, blir ju lite lidande ibland.

Ideerna är många och innan pensionsåldern så ska jag väl hinna med åtminstonde en av dem ;)

Inga kommentarer: