torsdag 19 juli 2012

Svamp & Blåbär

Igår va Alicia och jag ut i skogen och plockade kantareller, är det några som gillar allt regn som kommer så är det väl svampen? Vi hittade iaf en hel del på en väldigt kort stund. Men vi fick lägga dem på tork när vi kom hem.

Idag så hann jag faktiskt SOLA lite innan molnen kom, men sen så gick jag själv ut i skogen idag, för att plocka blåbär. Så mycket MYGG så jag trodde jag höll på att få ett litet psykbryt där ett tag, men sen så starta jag ett litet krig emot dem och vann INTE. Men fick ihop några dl blåbär iaf, Alicen va också med, lulla runt i sin egen värld men kom ibland för att kolla om jag fått ihop nå bär.

När jag kom hem såg det ut som jag sprungit marathon genom brännässlor, myggbett överallt. Så inatt lär det ju KLIA.

Camilla rensa kantareller och smörstekte dem och jag gjorde blåbärskräm, satans husmorsaktiga där ett tag. SEN kaffe och macka, med mögelost och kantarellerna på och blåbärskrämen. LYXIGT värre!!

Sen på kvällen så blev det SOLIGT igen så då drog jag ut på en LITEN joggingtur, men en BRA början iaf.

Imorrn hoppas vi på FINT väder och inte lika blött som förra året!!! HOPPAS kan man ;)

Inga kommentarer: