torsdag 7 juni 2012

.....

Kunde inte sova inatt, låg vaken länge länge, kollade på ALLA serier som gick att titta på 6:an, räknade lite får och fick fram ett sånt fantastiskt "personligtbrev" i huvudet så jag skulle kunnat fått vilket jobb som helst. Tråkigt nog så hade alla smarta ord försvunnit imorse när jag vaknade, inatt ska jag ha papper och penna redo när det blir till att va smart.

Vaknade, tog en promenad. Jagade en spindel, men alla som känner mej vet ju att jag är en RIKTIG fegis när det kommer till spindlar, så det var nog mer spindeln som satte mig på plats. Fångade den i ett glas, skulle sen få ut den med hjälp av ett papper som skulle ligga under glaset. Gick ju sådär, jag trodde spindeln rymde, hoppa och skrek och vifta för att få bort den från kroppen. När jag utfört min lilla dans så ser jag att spindeln fortfarande är KVAR i glaset. Fick ut den till sist och stängde dörren fortare än fort.

Sen var det dags att hålla TUMMARNA, knäppte igång MM på svtplay och sen höll jag dem i cirkus 1 timme, svårt å tro men man kan tydligen få sendrag i tummarna också. Lillebror klarade CE uppkörningen, jag är så OTROLIGT stolt och glad, han är BÄST. Han är beviset på att ingenting är omöjligt, när det ser som mörkast ut så är det bara att trampa på, för nångång där i slutet så finns ljuset. När jag åkte in till Uppsala så blev jag lite sentimental och fick tårar i ögonen.

Alicen simmade inte som en gud men närapå, bara ibland hon fick nå tokfel i motorn å började trampa vatten. Min fina Alice.

Klickade för en stund sen in mig på internetbanken och vad får man se, JO skattepengarna har trillat in på kontot, snabbt förde jag över dem till sparkontot så jag inte får för mej att göra nåt annat kul med dem....

Ikväll kanske syster och jag tar oss in till Östhammar å kollar läget med "raggisarna" på sjötorget. Jag gillar väl inte bilarna direkt och framförallt inte förarna. MEN jag gillar stämningen, det är SOMMAR över sånt där.... och sommaren gillar vi.

Inga kommentarer: