lördag 31 mars 2012

Start

Vilken start på dagen man fick, en riktig energi kick ;) Man vaknar upp ur koman, ser lite sådär halvsuddigt, MEN såhär suddigt, det är ju alldeles VITT och ISIGT ute, gnuggar ögonen och inser att det va fan inte synen det var fel på, Vintern hade tydligen inte gjort sitt riktigt än.

Va gör man då, jo man ligger kvar i sängen en halvtimme till, sen går man upp, snön LIGGER fortfarande kvar, konstigt!

Man gör några utfall för att döda låren RIKTIGT ordentligt bara för att det riktigt ska kännas att det är döden som knackar på.

Klär på sig alla det där kläderna som man trodde att man använt för sista gången i vinter, går ut i blåsten och hugger tag i snöspaden och börjar skotta. Såndär blöt snö som är åt helvete tung. Men tydligen är det JAG och grannen vakna såhär på lördagsmorgonen, känns skönt att man innan 30 redan gått och blivit pensionärs PIGG.

Ingen ide och klaga egentligen ju, snön försvinner inte av att man sitter inne, ne man får gå UT och ta tag i skiten, man såg att där man skotta så blev det liksom "vattnigt" så snart är den väck igen.

Inatt när jag åkte hem så snöade det i Alunda men närmre Gimo var det regn, jippijej tänkte jag, skulle jag ju inte tänkt, men inget ont som för något gott med sig, nu fick ju mina armar sig en omgång också ;)

Inga kommentarer: