söndag 11 mars 2012

Jag säger då det....

Min Alice är INTE som alla andra, hon är inte den som sätter sig var som helst när det kommer till att uträtta behov nr 2. Hon snurrar, krafsar, snurrar, sätter sig, vänder om, går en bit, vänder för att komma till samma ställe igen, krafsar, snurrar osv. Ikväll så haltade hon lite efter den långapromenaden, så tänkte att det var bäst om vi bara gjorde det vi skulle och sen gick in.

På med foppisarna och ut på isen. Bara det att när man har en Alice så är det inte bara att gå ut och göra det man ska. Ikväll snurra hon runt i en kvart säkert hitta inget ställe trots att hon satt ett antal gånger. Så resultatet blev att hon gick in utan att göra något förrutom att kissa.

Vissa kvällar när hon håller på med sin ritual brukar Wilman lägga sig ner, hon har lärt sig att det brukar ta tid när Alicen väl sätter igång ;)

På dagarna så får hon ju springa lös, så då märker man ju inte hur hon håller på, hon kommer liksom när hon är klar. Men på kvällarna vill jag inte ha henne lös, svart vovve i svarta natten, ingen bra kombo, även om hon brukar komma när hon gjort sitt så är jag ändå inte så sugen på det. Hon kan ju få för sig att leka kurragömma bara sådär, inget jag är super sugen på att leka i mörkret.

Inga kommentarer: