onsdag 22 februari 2012

Tidig morgon, lång dag

Ujujuj, jag är verkligen INTE gjord för att gå upp sådär tidigt. När klockan ringde klockan 5 imorse ville jag bara slänga skiten i väggen och somna om.

Men det gick ju INTE, bara å kliva upp sådär halvvaken, döda hjärnan med att knäppa på lyset på toan. Borsta tänder och tvätta sig sådär Zombieaktigt. Käka frukost och sen var det dags att hoppa in i bilen. Och självklart så var det IS på rutan och självklart var bilen svinkall när man åkte iväg.

Jag har sen att jag gick upp haft huvudvärk HELA långa dagen. Städade på jobbet, dammsög å torkade alla golv. På jobbet är det otroligt varmt, när de är svalt är det 24 grader VARMT inne. Idag var det 27, det kan vara varmt när man då bara sitter. Tänk er då att man dammsuger och torkar golv i den där värmen. Är som att skrubba golvet i en BASTU det.

Fick blommor och present på jobbet idag, skillnad mot när man jobbade för kommunen, där fick jag ALDRIG någonting på 10 år. Omtänksamma personer GILLAR vi.

Sen efter jobbet så åkte jag till Hökis, träffade mamma,Camilla och Alicia och så åkte vi in till COOP och handlade. Hjälp va mycket skit man kan hitta i en mataffär ;)

Imorrn blir det till att städa, både hos mej och nere i bygdegården. För den är uthyrd i helgen och tydligen så har vissa inte förstått vad en dammsugare eller mopp används till. Undrar om de ens vet var grejerna står. Kanske man skulle göra en liten karta åt dem.

Inga kommentarer: