lördag 25 februari 2012

Bullbak

Skulle köpa bullar igår, men så kosta de så himlarns mycket, SNÅLverner slog till där mitt bland kyldiskarna. Så istället för att köpa 10 bullar för 40 spänn så köpte jag mej ett paket jäst för 1,50.....

Så imorse efter kaffe och tandborstning drog bakeriverksamheten igång. Bakade bara på halva paketet så kanske man kan baka semelbullar på den andra halvan sen nångång. Fick ihop 25 "fina" bullar med mandelmasse fyllning.

Efter att de jäst och varit inne i ugnen, så fick de stå och svalna. Och Wilman,Mozart och Alicen fick en promenad i snöslask och BLÅST, men det var ganska så trevligt ändå det, snöslask betyder ju att VÅREN är påväg ;)

När jag sen skulle packa ner bullarna så tyckte jag de kändes hårda och jag är ingen person som gillar att smaka så det överlät jag på Adam och Linus. Barn säger ju oftast sanningen och betyget blev MVG, inte torra och mandelmassan gick tydligen hem.... Kan jag va LUGN imorrn när jag ställer fram dem på bordet!

Inga kommentarer: