söndag 19 februari 2012

Bilar

Fick bilen tvättad iaf, lite avfettning också blev det. Mindre kul var att asfalt och salt satt kvar ändå, får göra om och göra rätt nåndag..... När den är sådär fin och tvättad, då är jag ju riktigt nöjd med bilen.

Satt å kollade på något bättre begagnat på blocket idag, ojoj, va mycket bilar det finns och ojoj va mycket folk det finns som tror att de kan få vad som helst för bilen. Men jag väntar nu ett tag, fick en ide om att jag FÖRST ska sälja min bil...... i vår/sommar får det ju bli. Sen kanske man kan få låna pappas supervectra och åka med innan man har hittat den där bilen som skriker Angelica.

En SAAB får det bli iaf, kollade på 9-3 men de är alldeles för små i bakluckan, dessutom kan de vara lite för dyra också. Hittade en V50 som var bra pris, men även där är bakluckan alldeles för liten, V70 bra baklucka men är inte sugen på en volvo kom jag fram till. Kolla på Audi men NEJ, det är ju en Saab jag ska ha, jag gillar 9-5:an, utseende och bakluckan är alldeles lagom ;)

Nu ska jag åka och jobba, så jag har råd med den där bilen nångång. MEN går min bil egenom besiktning och håller, ja då är det ju ingen brådska alls, då kanske den tillåme får hänga med ett år till, då har jag ju kommit ännu närmre ett alldeles lagom pris på en lite nyare bil.

En sån skulle jag INTE säga nej till ;)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Denna där var ju inte alls tokig! Skulle jag kunna åka med dig i ;)

Angelica sa...

Ja, färgen e ju skitsnygg! Men du får nog åka i min superbil ett tag till ;)