tisdag 21 februari 2012

Aldrig gör man RIKTIGT rätt

Har man en hund som sliter alla andra hundar i stycken av att bara titta på dem, JA då är inte det BRA, för då har man ju NOLL pli på vovven. Va är det för en ägare som INTE har lagt ner nån tid på hunden alls? Bara skaffat den sådär, som en NY klocka eller ny bil?

Eller så har man den där hunden som INTE bryr sig ett skit om andra hundar, hur mycket de än skäller, gormar eller hoppar efter dem. MEN då blir "skällahoppagormaägaren" irriterad och ger ARGA blicken till "jagbryrmejinteettskithundens" ägare. Aldrig har man liksom gjort rätt tydligen? Inte kan väl jag hjälpa att min hund inte vill skälla tillbaks eller ens titta åt den gormiga vovvens håll.

Wilma sliter INTE andra hundar i stycken. MEN hon skäller på alla svarta hundar, jag har INTE bara struntat i henne beteende, där kan vi snacka om att lägga ner tid på hunden och försöka få bort de otrevliga bitarna hon har. Hon är mycket bättre men vissa saker går inte att få ur henne. JAG blir inte sur när någon går förbi mig och Wilma, det är ju jag som ägare som ska bli sur på MIN hund som sköter sig dåligt, INTE på ägaren som har den trevliga skötsamma hunden.

Alice är den "jagskiteriallahundar" hunden, hon ÄLSKAR människor men orkar inte ens titta åt andra hundar. Hon är sån, har aldrig behövt jobba bort något jobbigt beteende med henne, hon bara är SÅN. Kan INTE jag bara få vara lite stolt och GLAD då att min underbara hund är så? NE då ska jag få den där "jagdödardigmedblicken" blicken av gormigavovven ägaren. Jag dömer ju inte ägaren för att hunden är så, den kan ju vara världens FINASTE hund alla gånger utom just denna gången.

Herregud, hundar är väl som människor, alla gillar man INTE. Så är det ju bara.

Sen är det ju självklart så att skaffar man en hund så är man ju TVUNGEN att uppfostra den, precis som med ungar. MEN lika mycket adhd ungar det föds, ja lika mycket adhd vovvar föds det. Så man ska INTE dömma ägaren innan man vet varför hunden gör si eller så.

Inga kommentarer: