tisdag 24 januari 2012

En GOD tanke

Men den visade sig inte funka jättebra i verkligheten.....

Har varit ute me hundarna, solen skiner eller den var iaf framme, halvkallt och snö. Mysigt helt klart.

Men när jag gick där i skogen och hade bestämt mig för vart jag skulle gå, så kom jag på att det gick ju INTE alls för Alice ska simma idag och det kan ju va bra om hon har lite energi kvar då.

Så smartisen ville inte vända utan hon tog beslutet att gå över ett HYGGE, ett hygge som det nu börjat växa upp busk å skit på, snö och is, en Mozart som tror att han alltid vet vart han ska fast jag inte ens vet vart vi ska. Men kom tillslut upp på "vägen" som var tanken. MEN då kan man ju inte gå på vägen enda hem, NEJ då måste man ju upp i skogen igen, följde spår där skogsmaskinen kört, massa kvistar å grejer där med, kom upp på berget, det VAR tanken. Så skulle man ju ner därifrån, ALLA klara det där galant utom matten som satte sig på arslet å åkte kana ner, DET var inte tanken.

Jag var HELT slut när jag kom hem, så mycket kortare blev nog inte den promenaden heller, men så mycket JOBBIGARE.

NU hoppas jag att Alice inte är lika trött som matten, hon kan ju vila upp sig i 2 timmar till :)

Inga kommentarer: