lördag 3 december 2011

SIDOR

Alla har vi våra BRA och DÅLIGA sidor.......

En sida som jag känner att jag ändå är ganska nöjd med är den sidan, där personer FÅR tro att de lurar mig och att jag går på det, de får känna stolthet och glädje över att jag är så dum att jag går på lögner, överdrivna historier och bortförklaringar. Jag har inget behov av att rätta, ifrågasätta eller "göra bort dem". MEN jag vet när nån lurar mig, men jag låtsas vara en blåst blondin som inte fattar nånting.... ;) Det är INTE jag som mår dåligt över det, vet inte heller om personen som lurar både mig och sig själv mår dåligt. Jag drar till med små vita lögner ibland, men då är det till personer som jag INTE bryr mig om.

Men varför gör man det? Känner man att man inte är tillräckligt bra? Vill man vara bättre än alla andra? Tror man på det man säger?

Borde jag egentligen säga emot eller tala om för människan att jag vet att den ljuger? Skulle det vara bättre, det kanske är jag som är den taskige i det hela, ne jag tror att personer som har lätt för att överdriva/ljuga bara blir irriterade av att ifrågasättas, så kör nog på att va en BLÅST BLONDIN.... ;)

Kanske det är en FÖRDEL att jag jobbat på dagis så länge, där får man ju höra de flesta urspårade historierna som man bara kan drömma om. MEN då är det ju 2-5 åringar som "luras"..... :)

Inga kommentarer: