måndag 5 december 2011

MINA tankar om fb

Jag är en såndär person som TÄNKER väldigt mycket, låter folk tycka och tänka vad dom vill, pladdra på och jag lyssnar och svarar om det krävs ett svar.

Ungefär likadant är det när jag loggar in på fejjan och kollar vad folk skriver.

Man känner igen dem så bra, personerna är precis som de är i verkliga livet, bara det att där säger de inte bara sina åsikter till en person, ne där säger de det till ALLA sina vänner, som i vissa fall kanske är 400 eller mer. Tänker man på det? Att det inte bara är ens närmsta som kan läsa, utan alla de där ytliga människorna, människorna man kanske möter på bussen, på ICA, alla jobbarkompisar, barnens fröknar, bilreparatören, plus 100 till som man egentligen inte har en aning om vilka det är, men en kompis till en kompis har dem som "vän"....

Vill man verkligen att hela världen ska veta ALLT som händer. För det finns många som uppdaterar allt de gör, oavsett om det handlar om att handla tomater på ICA eller hur många ggr de spytt.

Sen finns de dom där som snackar skit om andra, ledtrådar och massa flum men man kan ändå fatta vem de menar. Falskt och vekt, säg det till personen det handlar om istället.

Tävlingen om VEM som är duktigast är också ganska kul att följa, helt otroligt att de hinner med att uppdatera, hade jag gjort allt det som folk hinner så hade jag antagligen brunnit upp efter ett tag. Jag tycker inte det är fel att berätta vad man gjort, MEN när sen kommentarerna börjar hagla in och man ser hur den ena gjort allt bättre en den andra, det är då man undrar om de var 35 eller 5år.......

Och alla de här som är sjuka hela tiden, som skriker efter "tycksyndommig" kommentarer. HAR man migrän på riktigt, så kan jag lova att det sista man gör är att uppdatera det på fejjan.

Jag kan vara lite låst, men på fejjan har jag nog 10 hänglås på mig, jag är inte den som slänger ur mig hur mitt liv är......

MEN det kan också va väldigt kul att läsa vad personer gör, de där personerna som tar lite lätt på fejjanlivet, som inte uppdaterar varje minut eller tävlar eller sympatifiskar......

IKVÄLL uppdaterar vi att pyjamasbrallorna e på, kul för folk att se att jag ibland har kläder på mig och inte alltid springer runt naken ;)

Inga kommentarer: