måndag 5 december 2011

FRUKOST

Jag är en av de där få personerna som fortfarande äter FRUKOST. Det kanske inte alls är så, men det är många man hör som INTE har tid att äta frukost.

Tillåme min mamma, som är ÄLDRE än mig, säger ibland att hon inte hinner äta frukost innan hon ska till jobbet.

Även om jag "öppnar" på jobbet, 06.30, är garanterad frukost där. Så måste jag äta frukost hemma, det är liksom min start på dagen. Vem orkar starta dagen med att stressa. Jag måste sitta ner ett tag, läsa något, dricka mitt te och äta mina mackor.

Många har bara tid med frukost på helgerna nu, MYSfrukost kallar man det, på helgerna kan det vara så att jag inte ORKAR nån frukost för att jag kvällen innan har käkat mig tjock på pizza eller nå annat flottigt.

Frukosten är ju den viktigaste måltiden på hela dagen, för mig så innebär det inte att jag kanske får i mig rätt saker, ne det innebär att jag får en BRA start på dagen som sen (eller inte alls) flyter på bara....... Det är nog bara grejen egentligen, jag får sitta där i mina egna tankar, med min kopp, i min tystnad och bara vara Angelica för en stund!!

Inga kommentarer: